Universiteiten

Uitdagingen voor universiteiten

Iedere maand ontvangen we tientallen aanvragen van studenten van verschillende universiteiten over de hele wereld. Vaak vragen de studenten om hulp bij een specifieke opdracht, het schrijven van een Master- of Bachelorscriptie of het voltooien van een lopend onderzoek.

We zijn vereerd om als betrouwbare bron voor kennis op het gebied van voedselverspilling beschouwd te worden en ook als interessant voorbeeld op het gebied van duurzaamheid. We zijn echter ook zeer selectief met de studentengroepen die we ondersteunen en de onderzoeken die ze doen. We willen er zeker van zijn dat de tijd die we investeren in een samenwerking volledig aansluit op de grote uitdagingen die we als bedrijf hebben.

Om inzicht te geven in de ondersteuning die we bieden aan universiteitsstudenten, hebben we de casussen die we regelmatig ontvangen onderverdeeld in drie categorieën. We hebben ook de veel voorkomende onderwerpen en vragen voor iedere categorie verzameld. 



Bedrijfsontwikkeling

Er zijn veel manieren om ons bedrijf te verbeteren en kansen om nieuwe markten aan te boren, maar de sector is zeer complex. Veel studenten bieden aan om een uitbreidingsplan voor Too Good To Go in nieuwe landen te ontwikkelen of nieuwe bedrijfslijnen te ontwikkelen als aanvulling op onze huidige activiteiten. We gaan in de regel niet in op dergelijke voorstellen, omdat we zelf teams hebben die zich met deze onderwerpen bezighouden.

Maar er zijn verschillende onderwerpen waarover we graag meer informatie ontvangen van studenten als het onderzoeksplan sterk is en de studenten betrokken:

De toekomst van de voedselindustrie 

  • Hoe kan Too Good To Go de toekomst van voedselverspilling vormgeven?
  • Wat zijn de belangrijkste wereldwijde trends op het gebied van voedsel en hoe zou Too Good To Go moeten worden gepositioneerd in het kader hiervan?

Nieuwe samenwerkingsmodellen

  • Hoe gebruiken we onze positie als autoriteit op het gebied van voedselverspilling om nieuwe, waardevolle proposities voor zakelijke partners te creëren?
  • Wat voor soort modellen en samenwerkingen zouden we de komende jaren moeten aanbieden?

Duurzame bedrijfsmodellen

  • Hoe kan duurzame bedrijfsvoering een goede bedrijfscasus zijn?
  • Welke zaken zijn van belang om een win-win-win-situatie te creëren?


IInnovatie en technologie 

We zijn een technisch bedrijf in hart en nieren, maar niet al onze werkzaamheden zijn technisch van aard. Veel studenten willen de impact van onze techniek op de samenleving graag analyseren en doen geweldige voorstellen voor onze technologie en onze UX. 

Er zijn verschillende onderwerpen waarover we graag meer informatie ontvangen van studenten als het technische plan sterk is en de studenten betrokken zijn: 

Techniek voor de toekomst  

  • Hoe kan Too Good To Go de toekomstige generatie met behulp van technologie inspireren en motiveren om respectvoller om te gaan met voedsel en bewuster en proactiever te zijn in het terugdringen van voedselverspilling?
  • Wat zijn de grootste technologische uitdagingen in ontwikkelde landen? 

Gamification 

  • Hoe kan Too Good To Go kinderen van 4-12 jaar voorlichten over voedselverspilling en de volgende generatie in een vroeg stadium bereiken?  
  • Hoe kan Too Good To Go consumenten bij een duurzaam doel betrekken met behulp van technologie en gamification?



Merk en marketing

Ons merk wordt door miljoenen mensen gevolgd. Veel studenten willen onze doelgroepen, de motivatie van onze consumenten en de merkbekendheid van Too Good To Go in kaart brengen. Maar er zijn een aantal uitdagingen die we van een andere kant willen bekijken:

Merkuitbreiding 

  • Hoe kan Too Good To Go de bekendheid van ons merk, het product en het voedselverspilingsprobleem vergroten met behulp van marketingactiviteiten?
  • Hoe zouden de jaarprioriteiten en -strategie voor het merk eruit moeten zien in een nieuwe markt?
  • Hoe kan Too Good To Go bijdragen aan een daadkrachtige wereldwijde anti-voedselverspillingsbeweging?

Impact 

  • Hoe kunnen we de lokale impact van Too Good To Go meten, zowel op het gebied van voedselverspillingsreductie als bewustwording van voedselverspilling?

Marketingkennis 

  • Hoe kunnen we meer te weten komen over onze consumenten en partners om onze marketing te verbeteren? 
  • Wat zijn de belangrijkste drijfveren om gebruik te maken van duurzame merken? 
  • Waarom besluiten bedrijven om te investeren in MVO?




Wil je met ons samenwerken aan een project?

Dit is je kans om ons je kennis te laten zien, je onderzoeks- en innovatievaardigheden te ontwikkelen en na te denken over oplossingen voor een betere toekomst. 

Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen die we van leerlingen ontvangen voordat je contact met ons opneemt.

Ga naar de FAQ

Informeer ons over je project door een e-mail te sturen naar [email protected] Laat ons weten wie je bent, aan welke universiteit je studeert, welke opleiding je doet en aan welke onderwerpen je werkt. We zullen je aanvraag beoordelen en contact met je opnemen.