The Netherlandschevron-down_icon
  • Austria
  • Belgium
    • Flemish
    • French
  • Canada
    • English
    • French
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
    • German
    • French
    • Italian
  • The Netherlands
  • United Kingdom
  • United States

Nieuwe functie in de app: red vandaag alvast iets lekkers voor morgen

We hebben een hele toffe, nieuwe functie in de app en die willen we met je delen!

Je kan vanaf dan een Magic Box redden voor de volgende dag. Dat betekent dat je niet meer hoeft op te blijven tot middernacht om eten van je favoriete locatie te redden.

Het werkt heel simpel: als de ophaaltijd van een locatie 15 minuten voorbij is, kun je voor de volgende dag alvast een Magic Box bestellen - dus: voordat je gaat slapen kun je al iets lekkers redden voor de volgende dag. Dat maakt het redden van eten nog gemakkelijker te plannen in je agenda #geoganisseerdewastewarrior

Voorheen kwamen alle Magic Boxen om middernacht beschikbaar in de app om te redden. Met deze nieuwe functie hoef je niet meer te worstelen om wakker te blijven. Het is alweer vroeg donker, dus kun je nu ook gewoon lekker vroeg onder de wol om de volgende dag je ontbijt, lunch of diner op te halen.

Nu vraag je je misschien af, is dit echt eten dat zou worden verspild?
Het antwoord is JA. Onze partners weten ongeveer hoeveel ze elke dag over hebben. Dit betekent dat het waarschijnlijk is dat het eten niet verkocht is en beschikbaar is voor jou om te redden.

Zoals altijd, als de winkel waar je bestelt een bijzonder drukke dag heeft en zij aan het einde van de dag niets over blijken te hebben, laten we je dit minstens één uur voor de ophaaltijd weten via e-mail en sms.

Ben je super slaperig of enigszins aangeschoten en heb je per ongeluk een maaltijd voor de volgende dag besteld?
Geen zorgen! Klik in de app gewoon op de knop 'Annuleren' op de mobiele bon. Zorg er altijd voor dat je je bestelling minstens drie uur voor de ophaaltijd annuleert - dit geeft iemand anders de kans om het eten alsnog te redden!

Als je vergeet om je bestelling op te halen, kunnen we deze niet terugbetalen. Dus plan slim en als je alsnog je bestelling wilt annuleren, doe dat ten minste drie uur vóór het begin van de ophaaltijd. Dan betalen we je bestelling altijd netjes terug.

We zijn benieuwd wat je van deze nieuwe functie vindt!
Dankjewel dat je al meer dan 125.000 maaltijden mee hebt gered in Nederland, samen hebben we een hele positieve impact op het milieu!


FAQ

Wacht even - dat is geen voedselverspilling!
Jazeker! Restaurants weten ongeveer hoeveel eten ze elke dag maken en hoeveel ze verkopen, dus kunnen ze meestal ook voorspellen hoeveel Magic Boxen ze beschikbaar hebben voor de volgende dag. Ze kunnen alleen niet voorspellen wat er in de Magic Box terecht komt. Direct na de ophaaltijd bestellen, betekent gewoon dat we meer maaltijden kunnen redden omdat je meer tijd hebt om je eten te bestellen.

Ik heb per ongeluk een maaltijd besteld voor morgen in plaats van vandaag - wat nu?
Geen paniek! Het enige dat je hoeft te doen, is ten minste drie uur vóór het begin van de ophaaltijd op de knop 'Annuleren' op je mobiele bon klikken en je bestelling zal worden terugbetaald.

Ik ben vergeten om mijn bestelling de volgende dag op te halen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Helaas is het eten dan alsnog verspild. Daarom kunnen we geen maaltijden terugbetalen die je vergeet op te halen of als je te laat bent - we raden je aan zelf om een kalenderalarm in te stellen! Zoals altijd, als je ons ten minste 3 uur vóór de ophaaltijd deze in-app annuleert, wordt je bestelling terugbetaald.

Trek naar meer?